Vatromet kao nadahnuće
Nadahnuće često dođe s nevjerojatnih mjesta. Za mene je moja kemijska čistionica jedan od neočekivanih izvora ohrabrenja. Koristim kemijsku čistionicu u kvartu koja je u vlasništvu gospodina Jana, korejskog imigranta koji je došao u RH sa svojim roditeljima prije nekoliko godina. Postoje čistionice, pogotovo poslovnice čistionica u kvartu, a i u gradu koje su znatno jeftinije, ali ja i dalje idem upravo u ovu i to zbog nekoliko razloga. Svoj posao rade perfektno i vrlo su ljubazni. Kada me nema dulje vrijeme, Jan me se uvijek sjeti i pozdravi poimence čim se pojavim na vratima. Ali ima jedna stvar koju nikako ne mogu zaboraviti. Pred kraj prošle godine, izvješena na vratima u jeku recesije, stajala je obavijest. Na papiru je pisalo: "Spremate se za razgovor za posao? Donesite nam e-mail kojim potvrđujete vaš intervju za posao, a mi ćemo vam očistiti odijelo i kravatu besplatno, a to neka bude naš doprinos zajednici u ovim izazovnim vremenima".
Bila sam oduševljena. To je firma u privatnom vlasništu, a svi znamo da kemijske čistionice najviše osjećaju teška ekonomska vremena. Kada većina građana dvaput okrene kunu prije nego je potroši, kemijska čistionica je zadnja na listi prioriteta (ako je uopće prisutna). Ovo je nesebičan obol i divna gesta.
Istog dana, primijetila sam obrazac za prijavu za njihov newsletter. Napisala sam svoje ime i e-mail adresu. Očekivala sam kupone, prodajne letke, itd. Nakon par tjedana, dobila sam prvi newsletter od Jana. Ne kupone. Zapravo, nije uopće bilo riječi o kemijskoj čistionici. U newsletteru je pisalo o važnosti konzumiranja smijeha i humora u životu, o osmjesima koje bismo trebali nesebično poklanjati svima koje sretnemo tijekom našeg dana kao način podizanja ljudske duhovnosti. Bila sam dirnuta i nadahnuta i nisam mogla vjerovati da dolazi iz moje kemijske čistionice!
Dakle, svaki mjesec se radujem Janovom newsletteru. Uvijek je pažljiv, pun optimizma i jednostavnih mudrosti usmjerenih na bolje stvaranje iz dana u dan. Često piše o nadi, zahvalnosti i velikodušnosti.
Jan je pisao o pronalaženju mira tijekom blagdana. Pisao je o našem nastojanju da dajemo najbolje od sebe u svakom trenutku, bez obzira koliko ponižavajuće ili ropski zvuči (to kaže čovjek koji pere odjeću drugih za život!). U posljednje vrijeme, Jan je pisao o tome kako je strast kao vatromet na noćnom nebu. To je lijepo i izaziva strahopoštovanje, ali da biste gajili takve učinke, nešto mračno im mora prethoditi. Mračna vremena nas ne smiju obeshrabriti ako ih gledamo kao nužnu pozadinu na kojoj će naša strast i upornost najljepše sjati.
Dakle, kakve veze ima sad sve ovo sa Skvidom, telefonskim centralama i komunikacijskim rješenjima? Jednostavno ovako: Jan koristi svjetovni komunikacijski alat - e-poštu – za poticaj i inspiriraciju. Ovaj jednostavan alat mu je dopustio da dopre do ljudi s porukama koje inače ne bi bio u mogućnosti podijeliti. Skvid pruža inovativne komunikacijske alate. Naša poslovna telefonska centrala daje nam mnoge načine da dopremo do naših suradnika. Možemo je koristiti za ubrzanje poslovnih procesa, brzo dobivanje informacija i omogućava nam da radimo, gdje i kako nam je najpraktičnije. No, telefonska centrala također pruža mogućnost da utječemo na ljude na pozitivan način koji bi tmuran radni dan pretvorio u sunčan dan, obeshrabrenje u nadu. Radimo u iznimno podjeljenom okruženju. Više nismo s kolegama odjeljeni ormarom, zidom ili kratkom šetnjom niz hodnik. Ali još uvijek možemo doprijeti. Jednostavna chat poruka ostavljena kolegi da ga podsjetim koliko ga cijenim. Smiješna anegdota ostavljena u pretincu govorne pošte. Telefonski poziv da upitam kako JA mogu pomoći NJIMA za promjenu. Male stvari čine veliku razliku.
Nitko ne nudi više načina za poticanje i doprinošenje nego li Skvid. Ukoliko niste klijent Skvida, nazovite nas i mi ćemo vam pokazati kako naša telefonska centrala i naša rješenja mogu promijeniti vaše radno mjesto nabolje. No, čak i ako niste klijent Skivda, dam se kladiti da imate neki komunikacijski alat nadohvat ruke koji bi mogli iskoristiti da potaknete nekoga danas. Pozivam vas da učinite upravo to, da doprete, a zatim se vratite na ovaj blog i podijelite priču s nama.
Da rezimiram. Koji prizor u vama proizvede wow efekt? Za mene je to vatromet. A vatromet je spektakularan jedino na tamnoj podlozi.
Neka vam taj prizor bude ohrabrenje kroz metaforu da vaše male i srednje tvrtke moraju proći teška razdoblja da bi zablistale i da bi na kraju kod svojih klijenata i korisnika izazivale taj famozni wow efekt.