Svaka priča vrijedna pričanja treba biti zabilježena u OBLAKU

Prijevara ili ne: "Glupi Starbucks" uživa silnu popularnost

Kao opće pravilo, otkačeni nazivi tvrke su uvriježeno odskočna daske za brzo bogaćenje. Ali pravila su tu da se krše, pa je tako i „Glupi Starbucks “ kroz benignu subverziju uživao tek 15 minuta slave.

Evolucija glupih ideja

Bio je sasvim običan dan za male trgovine u Hillhurst ulici u Los Angelesu, dijelu grada  koji pamti i bolje dane.  Smješteni među palmama u kvartu Los Feliz, do svojih kupaca put su tražili djelatnici salona za geliranje noktiju, automatske praonice, pekare i neki čudni, čuvani objekti. Poput mnogih takvih mjesta u vrijeme internet prodaje, ovo mjesto je izgledalo kao da je spremno za svoj posljednji ispit relevantnosti.

Međutim, sve se promijenilo 7. veljače s velikim otvaranjem „Glupog Starbucksa“, trgovine koja je sličila Starbucksu u svakom pogledu, osim kroz dodanu riječ Glupi ispred ama baš svakog proizvoda. Dok su čekali svoj glupi espresso ili glupi frapuccino, kupci su mogli pregledavati izbor CD-eva i odlučiti hoće li slušati „glupu“ Norah Jones ili „glupe“ Rolling Stonese.

Bez obzira što nema nikakvu kvalifikaciju za poslovno upravljanje, iskoristio je Twitter kako bi proširio glas o svojem poslovanju, te je tako osnivač „Glupog Starbucksa“ Nathan Fielder odmah pokazao da je majstor unificiranih komunikacija. U prvih 12 dana, trgovina je skupila 1.000 tweet-ova, te je Twitter račun prikupio gotovo 16.000 sljedbenika. Za tvrtke koje troše ogromne količine novca na oglasne kampanje, podatak da je Fielder podigao tvrtku kroz besplatnu platformu, ukazuje na činjenicu da je tvrtkama diljem svijeta potrebna kreativnost koja može prestići kapital.

Dokazani poslovni plan

Važno je napomenuti da je Fielder ustvari komičar i da su se od samog početka širile špekulacije da je trgovina zapravo neka vrsta umjetničkog štosa u cilju poboljšanja publiciteta. Nešto slično kao kad Shia LaBeouf plače u papirnatu vrećicu. Ali bio to štos ili ne, Fielder je otišao toliko daleko kako bi osigurao da njegov dućan ( ili umjetnička instalacija  ili što god to bilo ) ostane otvoren.

U jednom jedinom videu objavljenom iz „Glupog Starbucksa“ na YouTube-u, Fielder kaže da je dodavanjem riječ „glup“ zakonski dopušteno koristiti prestižni naziv i logotip Starbucks tvrtke jer su ispunili minimalne uvjete koje treba sadržavati parodija po američkom zakonu.

I unatoč priznanju da je po struci i zanimanju komičar, Fielder uvjerava svoje gledatelje da dućan nije prijevara i da zapravo predstavlja  „pravi posao od kojeg se planira obogatiti“.

Zatvorite ga

Ipak, Fielder će morati tražiti negdje drugdje svoj izvor bogatstva ili zlatnu koku jer ubrzo nakon što je trgovina otvorena, pojavilo se „glupo“ sanitarno osoblje nadležnog ministarstva zdravstva i zatvorilo ga zbog prodaje kave bez dozvole. Ipak, Fielder ovo vidi kao grubo zanemarivanje  pravde, jer prema njegovim riječima njegov rad je umjetnička galerija koja bi spriječila pad u maloprodajnom sektoru.  Međutim, to nije sve čime će Fielder morati uvjeriti suca koji bi ga mogao poslati u zatvor u trajanju do šest mjeseci.
Sa svoje strane stvarni Starbucks je izabrao put manjeg angažmana pa je tako za Sky News glasnogovornica tvrtke rekla  da „oni cijene humor".

Da biste se prebacili u poslovnu sferu, ostanite uz Skvid.

Podijeli: