Prednosti usklađivanja marketinga i prodaje
Nedavno je istraživanje pokazalo da je više od 80 posto trgovaca usmjereno ne samo na dodavanje novih kupaca, već i na pronalaženje onih isplativijih. Više od trećine je također reklo da je bolji kvalifikacijski izgled njihova najvažnija nova marketinška inicijativa ove godine. Dakle, kako ste vi usmjerili svoj marketinški odjel na te ciljeve? Jedan od načina je da se usklade vaši prodajni i marketinški timovi.
E, tu često dolazi do raskoraka između onoga što odjeli prodaje i marketinga rade. To može dovesti do napetosti, neslaganja oko strateških ciljeva i nedostatka usmjerenosti ili fokusa. Ustvari, jedna studija je pokazala da 87 posto djelatnika prodaje i marketinga ne gaji pozitivno mišljenje kada opisuju jedni druge i rezultati su bili negativni. To neće pomoći niti vama, a vašim klijentima ponajmanje.
Mala, srednja i velika poduzeća trebaju tražiti načine kako bi uskladili prodajne i marketinške timove, kako bi se mogli kretati zajedno prema uspješnijim ležištima prodaje. Jedan od načina da to učinite je da uspostavite projektne timove koji kombiniraju najbolje od svojih prodajnih i marketinških odjela. Umjesto da rade kao dvije suprotstavljene sile, oni mogu raditi zajedno prema zajedničkom cilju.
To može biti korisno na više načina:
Viša razina dosljednosti: Puno je lakše napraviti dosljedno brendiranje kada su prodaja i marketing na istoj strani. Na taj način svatko je svjestan svojih mogućnosti, prednosti, promocijskih vještina ili drugog jezika koje koristimo u marketingu i ojačajemo prodaju.
Više znanja: Raznoliki timovi će imati kolektivnu stručnost koja im omogućuje da zahvate i marketinški i prodajni odjel. Pojedini djelatnici će imati više uvida u kupčeve želje i potrebe, i načine kako se povezati s njima kroz dodatne marketinške napore. Prodajno osoblje može postati izvor ideja i informacija za marketing i obrnuto.
Jača komunikacija: Mnogi prodajni predstavnici pokrenu vlastitu e-mail marketinšku kampanju nakon kontakta sa novim klijentom. Ponekad su učinkoviti, ali ne i na način kako bi to mogli biti potpomognuti kreativnošču marketinškog tima. Zaključiti prodaju mogu jedino s jačim promotivnim materijalima koji se proizvode ili su podržani od strane marketinškog tima. Komunikacija unutar ekipe je ključna jer jedino tako se može učinkovitije reagirati na kupce, marketinške trendove ili odgovoriti na prodajne potrebe u realnom vremenu.
Poticanje kulturnog pomaka: Prije negoli ovi napori budu primjenjeni u vašoj tvrtki, morate promijeniti kulturu tvrtke na širem polju. Potaknite vaše zaposlenike da budu svjesni kako je njihov rad relevantan za ostale odjele i za sveobuhvatne strateške ciljeve.
Podijelite iskustva, uzduž i poprijeko. Najčešči prigovor od strane kupaca je ne postoji jedna osoba koja može odgovoriti na sva njihova pitanja. Pokušajte stvoriti tim koji može isporučiti više informacija o raznim temama.
Evo nekoliko načina za to:
- Dajte zaposlenicima priliku da rade neko vrijeme s kolegama u drugim odjelima, tako da nauče nešto više o ostalim odjelima
- Razvijte zajednički interni jezik ili način komunikacije koji omogućuje različitim odjelima lakšu komunikaciju
- Napravite probne izvedbe različitih Ugovora između odjela s puno dodirnih točaka, kao što su prodaja i marketing
- Potaknite komunikaciju kad god je to moguće
- Uspostavite strateške ciljeve cijele tvrtke i budite usmjereni na njihovo ispunjavanje
Svi djelatnici Skvida su uključeni u komunikaciju između prodajnog i marketinškog osoblja, kako bi svi bili jednako upućeni i upoznati sa svim događanjima. To je fantastična korist ne samo za nas, već i za naše kupce. Pokušajte uskladiti svoje prodajne i marketinške odjele i vidjeti pozitivne rezultate koje dolaze iz nje.