Svaka priča vrijedna pričanja treba biti zabilježena u OBLAKU

Pet izazova s kojima će se tvrtke susresti u 2014.-oj

Posljednjih par dana 2013. godine, u vremenu između Božića i nove godine koje od milja zovem „ničija zemlja“ su za mene bili radni. Većina je uzela godišnji, ostali su se oporavljali od blagdanskog prejedanja,  a obzirom da na mene previše odmora djeluje otupljujuće, odlučila sam iskoristiti par izrazito mirnih dana i u tišini završiti par započetih projekata. Za samo jedan tjedan,  opet ćemo svi biti na svojim radnim mjestima, otvoriti na kalendarima novu stranicu (i godinu) te se oči u oči suočiti s danim obećanjima i postavljenim izazovima.  A kako kod ljudi tako i sa tvrtkama, stoga vam donosimo samo neke od izazova koje nova godina donosi rastućim tvrtkama. 

1. Obrazac JOPPD : u primjeni je od 1. siječnja a glavni cilj mu je zamijeniti  ID obrazac, ID-1 obrazac, IDD obrazac, IDD-1 obrazac, IP obrazac i RSM obrazac. "Izvješće o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obavezna osiguranja"  (skraćeno JOPPD) je namjenjen podnošenju podataka o ukupno ostvarenim primicima po pojedinom poreznom obvezniku.  Nastao je kao rezultat projekta Porezne uprave i Regosa, te će na njemu biti prikazane sve isplate/obračuni izvršeni u jednom danu.

2. Za kaznu plaćenu u roku od tri dana – popust: od 1. siječnja 2014. svaka kazna koja se plati u roku od tri dana po počinjenom prekršaju, tretirati će se kao da je plaćena na licu mjesta, s 50 posto popusta. Za kazne poslane na kućnu adresu i adresu tvrtke, vrijedi rok od tri dana računajući od dana primitka obavijesti.

3. Zimske gume sve četiri iste: od 15. studenog do 15. travnja uporaba zimske opreme obavezna je na tzv. zimskim dionicama autocesta, državnih cesta i županijskih cesta, a odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Zimske dionice autocesta su A1 od Zagreba do Maslenice, čitave dužine autoceste A2, A3, A4, A5 i A6l, a tu ne spadaju dijelovi autoceste u Dalmaciji i Istarski ipsilon. Pod zimskom opremom podrazumijevaju se sve četiri iste zimske ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg.

4. Mobilnost: ako smo cijelo vrijeme „mobilni", da li ćemo ikada igdje stići? Djelatnici i dalje traže slobodu da rade što više od kuće, a alati koji im omogućuju mobilnost postali su jako bitni. Poslodavci i dalje preferiraju da djelatnici donose ​​vlastite uređaje i taj trend vide kao  win-win situaciju. Zaposlenici uživaju ​​koristeći vlastitu tehnologiju izbora a i poslodavcima je neloše u odnosu na stare dane kada je svaki menadžer morao poznavati bežični plan u tvrtki, s naglavnim slušalicama po mogućnosti. Mnogi poslovni lideri, međutim, i dalje rade na zaštiti intelektualne imovine tvrtke i podataka koji se nalaze na uređajima zaposlenika, dok u međuvremenu zaposlenici traže još više alata za mobilnost. Oni žele pristup svom CRM-u i marketinškoj automatizaciji i drugim poslovnim inteligentnim platformama na svojim smartphone i tablet uređajima.

5. Online prisutnost: ako vaše poslovanje zahtjeva traženje ciljane publike, privlačenje novih kupaca i ostanak u izvrsnim odnosima s postojećim kupcima, nemate izbora,  morate biti u tijeku sa svim što se događa na Google-u. A budimo realni, non-stop se nešto događa s Googleom. Tijekom proteklih nekoliko godina, napravili su promjene koje se tiču toga kako se  pretraživači povezuju s informacijama, i tvrtke, koje traže online putem milozvučnih promjena na svojim algoritmima. Bila je panda, zatim pingvin, pa ptica kolibrić. U suštini, ptica nastoji bolje prilagoditi rezultate za način na koji korisnici zapravo traže i nagrađuju web stranice za pružanje pristupačnog, relevantnog sadržaja. Ali vi ne morate biti SEO stručnjak, ili timaritelj, da biste bili ukorak s novostima. Ima dosta članaka na internetu sa savjetima za poboljšanje sadržaja marketinga, koji detaljnije objašnjavaju i olakšavaju praćenje promjena poslovnim ljudima, menadžerima.
Bez obzira koji zanimljivi izazovi čekaju naše poslovne ljude u 2014., moramo si osvijestiti da ne postoji nedostatak prilika. Europska komisija nam predviđa rast BDP-a  po godišnjoj stopi od 1,3 posto za 2014., signalizirajući oporavak snaga i više pozitivnih naslova u novoj godini . A tu je nedvojbeno više ekonomskih resursa, europskih fondova dostupnijih nego ikada ranije za tvrtke i menadžere koji žele podizati nivoe s promjenama na lokalnoj, županijskoj i državnoj razini.

A vi? Koji su izazovi s kojima se namjeravate suočiti u 2014.-oj i kako planirate pozicionirati svoj posao kako bi im se suprostavili?

Podijeli: