Konvergencija mijenja lice poslovanja
Nedavne tehnološke inovacije omogućile su neke prilično nevjerojatne značajke. Na primjer, VoIP telefonske centrale revolucionizirale su način na koji i koliko tvrtke komuniciraju jedne s drugima. Budući da su VoIP telefonske centrale postale vrlo zgodne i pristupačne, već su lagano postale standard. Utrle su put od analognih prema digitalnim, sve do video konferencija, elektronskog faksiranja, dijeljenja datoteka i sl..
Kako su ove inovacije uvelike olakšale život i poslovanje, ljudi su se navikli na njih i pogodnosti koje pružaju tako da sada više nije dovoljno imati neke od ovih sjajnih mogućnosti, već ih sada tvrtke zahtjevaju sve, pa i više. Mnogo više!
To predstavlja sjajne izazove operaterima, tako i nama u Skvidu- vodećem proizvođaču poslovnih telefonskih centrala i davatelju usluga poslovne telefonije. Također, to predstavlja i priliku najizdržljivijima da preuzmu inicijativu s obzirom da nam slijedi konvergencija usluga kao ključ uspjeha u narednim godinama.
Zašto je konvergencija tako bitna
Konvergencija tehnologija je temelj inovacija već duže vremena. Nitko više ne želi nositi kalkulator, prijenosno računalo, tablet i mobitel. Zato danas dvije četvrtine odraslih Hrvata posjeduje pametni telefon.
Biti u mogućnosti pružiti sve što kupcu može zatrebati je iznimno važan aspekt u poslovnom svijetu, a posebice u okviru objedinjenih komunikacija, točnije, unificiranih.
Recimo da kao pružatelj usluga možete osigurati pohranu podatkovnih komunikacija, ali i vaša konkurencija to isto može pružiti (i to jednako dobro) kao davatelj usluga VoIP telefonskih centrala putem partnera. I iako je vaš odnos s klijentima sjajan i bez greške, ako klijent od vas ne dobije sve što mu je potrebno od vas, otići će drugome. Ništa osobno, to je samo posao.
Usredotočite se na posao, ne na mogućnosti
Kažu da je najkorišteniji citat ikada "Da sam pitao svoje kupce što bi oni htjeli, rekli bi mi - bržeg konja!" izjava automobilskog titana Henryja Forda, ali bilo to točno ili ne, vjerujem da razumijete važnost ove izjave.
Ako se namjeravate širiti i dodavati nove usluge vašem postojećem poslovnom modelu, u nekom trenutku ćete morati to početi prodavati svojim klijentima, a kada to vrijeme dođe, morati ćete se usredotočiti i na poslovne prednosti koje vaš odnos može poticati, a ne na značajke same usluge.
Ako vam to nema smisla, razmislite na ovaj način. Recimo da ste vremenski putnik s čudnim ciljem da tvrtke u ranim 2000-im uvjerite da izgrade marketinšku strategiju za Facebook, kada ga jednom bude. Mogli bi ih uvjeravati dok ne poplavite od muke o sposobnostima ažuriranja statusa, slika i videa koje ljudi mogu „lajkati“, komentirati i dijeliti, dok vjerojatno ne bi ništa postigli niti bi išta napravili.
Vlasnici tih tvrtki jednostavno ne bi bili u stanju vidjeti koristi od proizvoda kojeg ne razumiju, a vrlo vjerojatno bi se previše usredotočili na rizike.
Međutim, ako ste stavili fokus na sposobnost društvenih medija da naprave dobar PR iz jednostavnih postova na stranici tvrtke, poduzetnici bi prepoznali njegovu vrijednost (a kad bi napokon stigli do danas, vidjeti bi da je tržišna vrijednost Facebooka dosegnula 245 milijarde $ u lipnju 2015.g.). To je razlog zašto je važno govoriti o novim uslugama, fokusirajući se na to kako one mogu doprinijeti poslovanju, a ne samo ono što tehnologija može učiniti.
Uz toliko buke na tržištu unificiranih komunikacija, pronalaženje načina za istaknuti se je izuzetno teško. To vrijedi bez obzira planirate li prijeći na VoIP telefonske centrale ili samo unaprijediti komunikacijski softver općenito. Spajanje usluga imajući fokus na poslovnim prednostima usluga, a ne njihovim pojedinačnim karakteristikama, je ključ za opstanak.
A znate li kako će konvergencija utjecati na umijeće uspostavljanja smislenih odnosa s kupcima? Pratite nas i saznajte više uskoro.