Svaka priča vrijedna pričanja treba biti zabilježena u OBLAKU

Kako u 5 koraka izraditi kvalitetan marketinški plan za male tvrtke

Postoji puno uzbudljivih i pozitivnih stvari na tržištu za zajednicu malih i srednjih tvrtki. Gospodarstvo se počinje oporavljati, a postoje naznake da je dobit malih tvrtki lagano narasla u posljednjih mjesec dana. Osim toga, nedavno istraživanje je pokazalo da 53 posto potrošača radije kupuje proizvode od malih, nezavisnih tvrtki, negoli od velikih trgovaca.

No, kako bi bile uspješne, male tvrtke trebaju solidan marketinški plan. Ako ste tek nedavno otvorili tvrtku i novi ste u zajednici malih i srednjih tvrtki, možda ćete teže znati gdje započeti. Stoga evo nekoliko koraka prilikom pokretanja svog marketinškog plana:

1. Istraživanje

Dok puno ljudi misli da su marketing lijepe slike i lijepi tekstovi, istina je da je sve temeljeno na istraživanju. Morate razumjeti svoje ciljano tržište i potencijalne klijente kako biste imali učinkovitu marketinšku kampanju. Dok je veliki dio vašeg istraživanja vjerojatno završio kao dio Vašeg plana poslovnog razvoja, razmislite da li ste razmotrili kako će ciljana publika reagirati na sadržaj tiskovina, digitalnih i društvenih multimedijskih sadržaja, te koje vrste medija trebate koristiti kako biste došli do potencijalnih kupaca.

2. Brendiranje

Razvijte izgled, nivo, pristup i osobnost koju želite da ljudi povezuju s vašom tvrtkom. To će biti povezano s istraživanjem koje ste dovršili. Ako pokušavate doći do konzervativnije poslovne publike, Vaš marketing bi trebao biti strog i definiran, visoko profesionalan. Ako su vam domaćice ciljana klijentela, vjerojatno želite prijateljski, opuštenu i šarenu kampanju. Kao dio ovog procesa, uspostavite vrijednost svojih propozicija i dvije ili tri stvari koje ćete približiti kupcu, a koje će zauzeti središnje mjesto u vašoj poruci kupcima.

3. Medijski kanali

Sada je vrijeme da se odlučite za marketing koji želite primjeniti. Nadam se da vam je vaše istraživanje dalo neke ideje, ali pokušajte utvrditi i cjelokupnu strategiju koja uključuje socijalne medije i digitalno oglašavanje, možda i ispisivanje reklama, izlaganje na sajmovima koje je isto tako jako poželjno. Svakako se uvjerite da ste dosegnuli ciljanu skupinu ljudi koja će kupiti vaš proizvod ili uslugu. U redu je započeti s jednim planom i s vremenom ga mijenjati.

4. Proračun

Morate staviti ove ciljeve u realan okvir i utvrditi koliko ste novca potrošili. Većina savjetnika kaže da treba potrošiti 5 do 7 posto iznosa od prodaje na proračun za marketing, iako opet neki preporučaju potrošiti malo više. To stvarno ovisi o tome koliko realno novca ste u mogućnosti izdvojiti.

5. Započnite

Sada kada je vaš plan spreman za pokretanje, započnite s provedbom. Uvjerite se da ste potrošili vrijeme i novac u razvoj snažnog logotipa i grafiku koja se može koristiti u svim marketinškim izlaganjima. Dobra je stvar što danas u digitalnom svijetu puno toga možete učiniti sami. Možda poželite zaposliti marketinškog konzultanta ili grafičkog dizajnera, ako niste baš vješti. Razmislite i o korištenju VoIP-a za male tvrtke kako biste lako ostali u kontaktu s tim različitim pojedincima i individualcima koji mogu biti po cijelom svijetu, a mogu znatno doprinjeti Vašem poslovanju.

Razmislite kako marketing može učiniti itekakvu razliku u isticanju i razlikovanju vaše male tvrtke od ostalih.

Podijeli: