Svaka priča vrijedna pričanja treba biti zabilježena u OBLAKU

Što je najbolje za vaš ured-telefonska centrala na lokaciji ili telefonska centrala u oblaku

Do sada su mala i srednja poduzeća (MSP, eng. small and medium enterprises, SMEs), kada je VoIP telefonska centrala instalirana, imala bezbroj prednosti  koje su zadovoljavale sve potrebe za komunikacijom i suradnjom. Međutim, niti jedna VoIP telefonska centrala nije identična, jer svaka dolazi sa svojim vlastitim skupom jedinstvenih vrijednosti, mogućnostima i bolnim točkama.

Jedna od najvećih odluka koju svaki vlasnik i direktor MSP-a jednom mora donijeti je ta da li je telefonska centrala u oblaku rješenje za njega ili je to pak telefonska centrala smještena na njegovoj lokaciji.

Koja je razlika između telefonske centrale u oblaku i telefonske centrale na lokaciji korisnika?Uglavnom, ono što razlikuje ta dva modela je infrastruktura. Iako je VoIP podržan putem interneta, bilo koja uredska/kućna telefonska centrala zahtjeva neki pozadinski hardver da bi funkcionirala ispravno. Kao što joj i ime govori, telefonska centrala na lokaciji korisnika (  rješenje, poslužitelj i drugi srodni dijelovi opreme) se nalazi na licu mjesta tvrtke koja je koristi.  Od ove dvije opcije, s ovom ste se najčešće susretali i s njom ste vjerojatno najviše upoznati.

Za usporedbu , oprema od telefonske centrale u oblaku nije smještena na lokaciji sjedišta tvrtke i korisnika, već na udaljenom podatkovnom centru operatera ili davatelja usluge  koji se može nalaziti i stotinama kilometara daleko. Ovo je samo jedna od mnogih koristi cloud tehnologije (tehnologija u oblaku), koja je postala jedna od najčešće spominjanih tema u  IT sektoru u posljednjih nekoliko godina .

Od te dvije, koja je najbolja za mene?

E sad, ovdje stvari postaju škakljive. Niti jedna telefonska centrala općenito nije bolja od druge, jer sve ovisi o vašoj tvrtki i njezinim jedinstvenim potrebama i okolnostima.

Počnimo s oblakom. Jedna od glavnih vrijednosti telefonske centrale u oblaku je ta da vam omogućuje da se riješite troškova vezanih za nabavu opreme i održavanja, što je posebno bitno obrtima, mikro i malim tvrtkama. Dodatan plus je što se sve vrti na internetu pa možete pristupiti bilo kojem aspektu vaše telefonske centrale s bilo kojeg mjesta, čak i kada ste daleko od sjedišta. Međutim, oblak ima jednu sitnu manu (nazovimo ju radije velikim apetitom za propusnošču veze), a to je optika.

Usporedbe radi, kada imate svu opremu i infrastrukturu na licu mjesta, možda nećete biti u mogućnosti jamčiti bolju sigurnost vaše telefonske centrale, negoli je to u podatkovnom centru. Za poslovanje srednjih poduzeća i visoku industriju, ovo može biti posebno važno zbog prodajnih mjesta. Nadalje, telefonske centrale na lokaciji korisnika vam omogućuju da lakše prilagodite svoj sustav jedinstvenim potrebama tvrtke. S druge strane, ovakva konfiguracija zahtijeva od vas nabavku hardvera te plaćanje osoblja koje će sve to održavati i servisirati.

I kada na koncu budete donosili odluku o odabiru između telefonske centrale u oblaku i telefonske centrale na lokaciji korisnika, imajte na umu da se sve svodi  na potrebe vaše tvrtke. Neke tvrtke žele plaćati više kako bi imali precizniji i opipljivi uvid u svoj telefonski sustav, dok drugi radije žele praktičnost i imaju manje troškove na štetu izravnog nadzora. Ključ je da  dobro razmislite što je najbolje za vas i vaše djelatnike prije implementacije poslovne VoIP telefonske centrale. Da biste saznali više o različitim ponudama, kontaktirajte naše prodajne djelatnike već danas.

Podijeli: